Browse
Recent Submissions
- PublicationNon-Invasive Diaphragm Stimulation: Market Feasibility Study in Europe(Hochschule für Wirtschaft FHNW, 2024) Augustin, Joshua; Stark, Philippe; STIMIT AG, 2503 Biel-BienneAfter achieving promising clinical data in clinical trials and progressing towards regulatory approval in the US and Canada, which is the current focus, STIMIT AG is exploring the global potential including Europe. By late 2023, the company completed North American market research and is now seeking to identify the most promising markets for its non-invasive diaphragm stimulation device. This thesis investigates which European country may offer the best market potential for STIMIT’s product.11 - Studentische Arbeit
- PublicationMarket Analysis For A Social Enterprise(Hochschule für Wirtschaft FHNW, 2024) Nguyen, Anh; Vo, Trang; Tillessen, Joachim; ESPAS, ZurichESPAS, founded to create meaningful employment for individuals with disabilities, operates in Zurich, Winterthur, and Richterswil, Switzerland. However, the COVID-19 pandemic has accelerated the application of digital technology and automation, which has drastically decreased the need for ESPAS's traditional administrative services. This decline threatens the sustainability of ESPAS's mission-driven business model, posing significant challenges in maintaining its role as a social enterprise committed to inclusive employment.11 - Studentische Arbeit
- PublicationKonzeptentwicklung einer innovativen Influencer-Marketingplattform(Hochschule für Wirtschaft FHNW, 2024) Frank, Tobias; Dalla Vecchia, Martina; Unternehmen im Bereich Social Media MarketingDie Forschung belegt, dass bestehende Influencer-Marketingplattformen in Bezug auf Authentizität, Verifizierung und Erfolgsmessung häufig unzureichend sind. Zudem zeigt sich, dass adäquate Mechanismen zur fairen Vergütung von Influencer*innen sowie zur Gewährleistung von Sicherheit und Transparenz bei der Auswahl von Influencer*innen durch Unternehmen fehlen. Ein weiteres Problem aktueller Influencer-Marketingplattformen besteht in der Kommunikation und Auftragsabwicklung zwischen den Influencer*innen und Unternehmen.11 - Studentische Arbeit
- PublicationCommunication & Employee Stress: UBS's Credit Suisse Takeover(Hochschule für Wirtschaft FHNW, 2024) Todaro, Sofia; Moser, Mark; UBSThis Bachelor Thesis aims to identify how UBS staff perceived the communication received in relation to UBS acquiring Credit Suisse as well as how the level of stress developed during the first year after the takeover announcement. In addition, the study would like to identify any potential impact that the communication had on employees’ stress level. In particular, the aim is to observe the relationship between stress and communication quality as well as to assess whether a correlation between them does exist.11 - Studentische Arbeit
- PublicationOptimierung des Arbeitsplatzmodells für Retail-Kundenberater Analyse zur Steigerung der Arbeitszufriedenheit, Mitarbeiterbindung und Produktivität im Retail-Banking-Bereich eines Unternehmens der Finanzbranche(Hochschule für Wirtschaft FHNW, 2024) Zeqiri, Mentor; Niggli, Ruth; Unternehmen in der FinanzbrancheDas aktuelle Arbeitsplatzmodell im Retail-Banking-Bereich eines Unternehmens der Finanzbranche ist starr und unflexibel. Dies führt zu Arbeitsunzufriedenheit, geringer Mitarbeiterbindung und hoher Fluktuation. Viele Mitarbeitende nutzen ihre Position als Sprungbrett für einen internen Wechsel oder verlassen trotz Begeisterung für die Kundenberatung den Bereich, um flexiblere Arbeitsmöglichkeiten zu finden.11 - Studentische Arbeit