Werden angehende Lehrpersonen durch das Studium kompetenter? Kompetenzaufbau und Standarderreichung in der berufswissenschaftlichen Ausbildung an drei Pädagogischen Hochschulen in der Schweiz und in Deutschland

No Thumbnail Available
Authors
Sempert, Waltraud
Müller, Peter
Larcher Klee, Sabina
Küster, Oliver
Kocher, Mirjam
Dörr, Günter
Baer, Matthias
Author (Corporation)
Publication date
19.03.2007
Typ of student thesis
Course of study
Type
01A - Journal article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Unterrichtswissenschaft
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
35
Issue / Number
1
Pages / Duration
15-47
Patent number
Publisher / Publishing institution
Springer
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Politische Bildung und Geschichtsdidaktik
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
0340-4099
2520-873X
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
WYSS, Corinne, Waltraud SEMPERT, Peter MÜLLER, Sabina LARCHER KLEE, Oliver KÜSTER, Mirjam KOCHER, Urban FRAEFEL, Günter DÖRR und Matthias BAER, 2007. Werden angehende Lehrpersonen durch das Studium kompetenter? Kompetenzaufbau und Standarderreichung in der berufswissenschaftlichen Ausbildung an drei Pädagogischen Hochschulen in der Schweiz und in Deutschland. Unterrichtswissenschaft. 19 März 2007. Bd. 35, Nr. 1, S. 15–47. DOI 10.25656/01:5485. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/14905