Bildungssprache fördern in philosophischen Gesprächen mit Kindern

No Thumbnail Available
Author (Corporation)
Publication date
2016
Typ of student thesis
Course of study
Type
04 - Book part or conference paper
Editors
Kreyer, Rolf
Schaub, Steffen
Güldenring, Barbara Ann
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Angewandte Linguistik in Schule und Hochschule. Neue Wege für Sprachunterricht und Ausbildung
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Forum Angewandte Linguistik F.A.L.
Series number
58
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
41-74
Patent number
Publisher / Publishing institution
Peter Lang
Place of publication / Event location
Frankfurt am Main
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Der Beitrag illustriert das Potential von philosophischen Gesprächen mit Kindern zur Unterstützung der Emergenz von Bildungssprache anhand eines konkreten Beispiels.
Keywords
Philosophie, Sprachdidaktik, Bildungssprache
Subject (DDC)
100 - Philosophie und Psychologie
430 - Deutsch
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
16.09.2014
Conference end date
19.09.2014
Date of the last check
ISBN
978-3-631-66627-2
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
License
Citation
GYGER, Mathilde und Christoph BUCHS, 2016. Bildungssprache fördern in philosophischen Gesprächen mit Kindern. In: Rolf KREYER, Steffen SCHAUB und Barbara Ann GÜLDENRING (Hrsg.), Angewandte Linguistik in Schule und Hochschule. Neue Wege für Sprachunterricht und Ausbildung. Frankfurt am Main: Peter Lang. 2016. S. 41–74. Forum Angewandte Linguistik F.A.L., 58. ISBN 978-3-631-66627-2. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/24070