Studierende im Praktikum qualifiziert begleiten
No Thumbnail Available
Authors
Author (Corporation)
Publication date
02/2021
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
01A - Journal article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Pädagogik
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
72
Issue / Number
Pages / Duration
38-42
Patent number
Publisher / Publishing institution
Beltz
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
In einem einphasigen Lehrer*innenbildungssystem haben die Berufspraktischen Studien und damit auch die begleitenden Praxislehrpersonen eine besonders grosse Bedeutung für die praktischen Studienanteile. In der Schweiz besteht aus diesem Grund der Anspruch, Praxislehrpersonen auf diese anspruchvolle Aufgabe vorzubereiten und systematisch zu begleiten.
Keywords
Berufspraktische Studien, Praxislehrpersonen, Lehrer*innenbildung
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
0933-422X
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
Closed
License
Citation
LEINEWEBER, Sabine, 2021. Studierende im Praktikum qualifiziert begleiten. Pädagogik. Februar 2021. Bd. 72, S. 38–42. DOI 10.26041/fhnw-3670. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-3670