Methodologische Überlegungen zur videogestützen Forschung in der Mathematikdidaktik. Ansätze der TIMSS 1999 Video Studie und ihrer schweizerischen Erweiterung
No Thumbnail Available
Authors
Author (Corporation)
Publication date
2003
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
01A - Journal article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Zentralblatt für Didaktik der Mathematik
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
35
Issue / Number
6
Pages / Duration
265-281
Patent number
Publisher / Publishing institution
Springer
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
1863-9690
1863-9704
1863-9704
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Unknown
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
PETKO, Dominik, Monika WALDIS WEBER, Christine PAULI und Kurt REUSSER, 2003. Methodologische Überlegungen zur videogestützen Forschung in der Mathematikdidaktik. Ansätze der TIMSS 1999 Video Studie und ihrer schweizerischen Erweiterung. Zentralblatt für Didaktik der Mathematik. 2003. Bd. 35, Nr. 6, S. 265–281. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/16774