How to use Financial Chatbots to Meet the Expectation of the Customers
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Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2019
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Sammlung
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
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Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The objective of this thesis is to design a financial chatbot that has the required functionalities as specified by the customer and can fulfill the information need through selected channels. This thesis focuses on chatbots in the financial sector. The questions address what the customer expects from a bank bot and how the customer expects the information to be delivered to ensure customer satisfaction. Chatbots, virtual assistance, and conversational interfaces are trending topics currently. There is an increase in both the users and devices that can support a virtual assistant, while users are becoming more experienced with using chatbots. To develop helpful chatbots for the financial industry, it is necessary to understand and implement the requirements and wishes of the customers. Because the speech processing of these virtual assistants is constantly improving, the type of interaction via speech can potentially generate added value for the customer. The thesis investigates the interaction channels, voice and text, regardless of the location....
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
FINK, Marc, 2019. How to use Financial Chatbots to Meet the Expectation of the Customers. Olten: Hochschule für Wirtschaft FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/40406