Vorschaubild
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Betreuer:in
Didactica Historica
History lessons in secondary schools aim at fostering competences in historical thinking. A part of this is the competence to differentiate between historical sources and depictions. In our article we outline how the classroom use of the web app Travis Go can contribute to fostering historical competences. Drawing on literature from teaching methodology, we discuss a scheme for an audiovisual media analysis on a macro and micro level. An example analysis of an excerpt from a TV documentary shows how the functions of Travis Go can be used to meet history teaching and media education requirements.
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Fachlektorat/Editorial Review
Gold
'https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/'