An Evaluation of Australian and Swiss E-Shops in the Grocery Sector

Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
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Übergeordnetes Werk
Proceedings of the 38th HICSS Conference
Themenheft
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Reihe / Serie
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Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Hawaii
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Zusammenfassung
The Extended Web Assessment Method (EWAM) is an evaluation tool specifically created for the assessment of electronic commerce applications. The method is based on an evaluation grid that includes a set of criteria with which to appraise the quality and success of e-commerce applications. The focus is on consumer perspectives and the specific features of the Internet as a medium. In this paper, we used the EWAM tool for a comparative analysis of Australian and Swiss e-shops selling grocery products. Using a comparative study between two different countries, we explored patterns for success or failure of such online applications. In general, the findings show that web sites in both countries do not fully meet the expectations of consumers. General expectations of consumers in online grocery shopping were explored and highlighted in this study.
Schlagwörter
E-Business, Web Assessment
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
Projekt
Veranstaltung
38th HICSS Conference
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Unbekannt
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
KURNIA, Sherah, Petra SCHUBERT und Uwe LEIMSTOLL, 2005. An Evaluation of Australian and Swiss E-Shops in the Grocery Sector. In: Proceedings of the 38th HICSS Conference. Hawaii. 2005. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-3175