Gestaltung und Technik - eine sinnvolle Kombination

No Thumbnail Available
Author (Corporation)
Publication date
2012
Typ of student thesis
Course of study
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
4 bis 8: Fachzeitschrift für Kindergarten und Unterstufe
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
1/2
Pages / Duration
8-9
Patent number
Publisher / Publishing institution
Schulverlag plus
Place of publication / Event location
Bern
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Kinder sind schon im Kindergarten- und Unterstufenalter fähig, sich mit gestalterisch-technischen Problemstellungen zu beschäftigen und eigene Lösungen zu entwickeln. Triebfeder für die Auseinandersetzung ist meist nicht in erster Linie das Erkenntinsinteresse, sondern der Gestaltungswille. Die Förderung technischer Kompetenzen mit gestalterischen Aufgaben zu verknüpfen, ist daher aus didaktischer und aus sachlogischer Perspektive sinnvoll.
Keywords
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
1661-6464
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
WYSS, Barbara, 2012. Gestaltung und Technik - eine sinnvolle Kombination. 4 bis 8: Fachzeitschrift für Kindergarten und Unterstufe. 2012. Nr. 1/2, S. 8–9. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/14222