Importance and Use of Information Technology in Small and Medium-Sized Companies
Lade...
Autor:innen
Schubert, Petra
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2007
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Electronic Markets
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
2007
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
38-55
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The following paper presents results from a longitudinal study about the importance and use of information and communication technology (ICT) in Swiss small and medium-sized companies (SMEs). In an empirical survey, 989 questionnaires were collected and analysed (return rate 17 %). The results were weighted according to company size and industry sector and are representative for Switzerland. The findings show that Swiss SMEs ? in their self assessment ? manage to gain (competitive) advantages from the deployment of information and communication technology. ICT is universally used (even) in (small and medium-sized) companies. There is a high degree of inter-organisational ICT use. ICT know-how and awareness are strongly rooted in management. The general conclusion is that IT matters for Swiss SMEs.
Schlagwörter
IKT, SME's, Studie
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1019-6781
Sprache
Deutsch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Unbekannt
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
SCHUBERT, Petra und Uwe LEIMSTOLL, 2007. Importance and Use of Information Technology in Small and Medium-Sized Companies. Electronic Markets. 2007. Bd. 2007, S. 38–55. DOI 10.26041/fhnw-2975. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-2975