Genderungleichheit im naturwissenschaftlich-technischen Unterricht: Ergebnisse aus der Unterrichtsintervention Technikunterricht - welches sind Konsequenzen für Schule und Lehrerbildung?
Loading...
Authors
Author (Corporation)
Publication date
2013
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
04B - Conference paper
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Bildungsungleichheit und Gerechtigkeit. Wissenschaftliche und gesellschaftliche Herausforderungen
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Prisma
Series number
20
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
55-58
Patent number
Publisher / Publishing institution
Haupt
Place of publication / Event location
Bern
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Bildungsorganisation und Schulqualität
Subject (DDC)
Event
Kongress der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF) 2012
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
02.07.2012
Conference end date
04.07.2012
Date of the last check
ISBN
978-3-258-07823-6
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Unknown
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
License
Citation
Heitzmann, A., Güdel, K., & Safi, N. (2013). Genderungleichheit im naturwissenschaftlich-technischen Unterricht: Ergebnisse aus der Unterrichtsintervention Technikunterricht - welches sind Konsequenzen für Schule und Lehrerbildung? In R. Becker, P. Bühler, & T. Bühler (eds.), Bildungsungleichheit und Gerechtigkeit. Wissenschaftliche und gesellschaftliche Herausforderungen (pp. 55–58). Haupt. http://hdl.handle.net/11654/16863