Fachliche Orientierungen für die Praxis: Kinderrechte und Capabilities als konzeptionelle Grundlage der Schulsozialarbeit
Loading...
Author (Corporation)
Publication date
2018
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
04A - Book part
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Schulsozialarbeit an Grundschulen. Konzepte und Methoden für eine kooperative Praxis mit Kindern, Eltern und Schule
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
65-79
Patent number
Publisher / Publishing institution
Barbara Budrich
Place of publication / Event location
Opladen
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Schulsozialarbeit, Kinderrechte, Capability Approach, Grundschule
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-8474-0548-1
978-3-8474-0947-2
978-3-8474-0947-2
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
Baier, F., & Fischer, M. (2018). Fachliche Orientierungen für die Praxis: Kinderrechte und Capabilities als konzeptionelle Grundlage der Schulsozialarbeit. In S. Ahmed, F. Baier, & M. Fischer (eds.), Schulsozialarbeit an Grundschulen. Konzepte und Methoden für eine kooperative Praxis mit Kindern, Eltern und Schule (pp. 65–79). Barbara Budrich. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/33774