Conceptual Model for Agility Promotion

Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2024
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Business and academia agree on the significance of agile values, principles and practices. Agility enables organisations to respond to dynamic demands effectively, ensuring resilience and innovation in the contemporary business environment of rapid technological and social change. In this volatile, uncertain, complex, and ambiguous (VUCA) environment, organisations must innovate to meet customer demands and remain resilient against disruptions. Hence, agility is a highly contemporary issue. Digitalisation impacts Swiss SMEs, requiring enhanced agility for success. However, implementing agile practices is challenging, given a misunderstanding of concepts in practice and limited guidance from literature. Existing research highlights that communication can weaken because of larger teams and strict role separation in expanding organisations.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
GROSSENBACHER, David, 2024. Conceptual Model for Agility Promotion. Olten: Hochschule für Wirtschaft FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/49270