Cost savings and other benefits in the management of replacement parts
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Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
22.09.2002
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Schubert, Petra
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Proceedings of the 9th Research Symposium on Emerging Electronic Markets
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
69-74
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Fachhochschule beider Basel (FHBB), Institute for Business Economics, Basel, Switzerland
Verlagsort / Veranstaltungsort
Rheinfelden
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Migros, the largest retailer in Switzerland offers its customers comprehensive customer service. This case study describes the organisation of the process of obtaining replacement parts from the supplier to the end customer. This process is carried out by the service provider M-Service with the help of integrated information systems. Particular attention is given to an electronic multi-supplier catalog, which significantly increases efficiency and effectiveness in the procurement of replacement parts.
Schlagwörter
E-Business, Electronic Markets
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
Veranstaltung
Ninth Research Symposium on Emerging Electronic Markets 2002
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Unbekannt
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
LEIMSTOLL, Uwe, 2002. Cost savings and other benefits in the management of replacement parts. In: Petra SCHUBERT und Uwe LEIMSTOLL (Hrsg.), Proceedings of the 9th Research Symposium on Emerging Electronic Markets. Rheinfelden: Fachhochschule beider Basel (FHBB), Institute for Business Economics, Basel, Switzerland. 22 September 2002. S. 69–74. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-3211