Examination of adequacy and conditions of sports retailers as distribution channel for X10D AG

Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2018
Typ der Arbeit
Bachelor
Studiengang
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Nowadays, more and more people suffer from malposition. X10D AG invented a technology to tackle this issue and offers a preventive solution to stop the negative trend. Extend yourself! A vision, which speaks for itself. Currently, the shoe is distributed through several channels. The biggest share is sold by the two founders of the company, especially through the sports retail store of one of them. Further channels are therapists, orthopaedists and some others. To reach an additional customer segment, X10D AG is considering the distribution via sports retailers. The assumption that sportive people are aware of the importance of a healthy walk and therefore see the benefit in the product, is the decisive argument for this selection.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
PASTORE, Giuliana und Manuel BÄRTSCHI, 2018. Examination of adequacy and conditions of sports retailers as distribution channel for X10D AG. Olten: Hochschule für Wirtschaft FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/41389