A Marketing strategy for a startup company in the guitar pedal segment

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Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2018
Typ der Arbeit
Bachelor
Studiengang
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
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Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The client is a sole entrepreneur who has developed an innovative guitar pedal controller for guitar players. As a guitar enthusiast who would like to have an efficient guitar pedal controller to improve his performance during gigs, he did not find a suitable one available in the market. He, then, developed his own, managing to create it with advantages over the current pedal controllers available. The product is finalized and ready to be commercialized, along with new product outlines to be released in the near future. In order to launch and commercialize the product, he will establish a startup, which requires the development of a solid marketing strategy to maximize the chances of success of the new brand.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
MUÑOZ, Vivian, 2018. A Marketing strategy for a startup company in the guitar pedal segment. Olten: Hochschule für Wirtschaft FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/41376