Digital Ecosystem Maturity Model

Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2024
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The digital age requires a new type of business model for many companies – the digital ecosystem. Big tech companies such as Amazon, Apple, Google, Microsoft and Alibaba have become very successful with digital ecosystems. Digitization not only offers the opportunity to gain insights from (customer) data in order to identify trends and develop innovative products and services. Digitalization also offers companies the opportunity to provide their customers with unprecedented product and service combinations through collaborative partnerships with a wide range of different actors. However, the topic of digital ecosystems is also complicated and often leads to misunderstandings, not least because of the lack of uniform definitions in science and practice and the fact that everyone has a slightly different understanding of it.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
DITTRICH, Andreas, 2024. Digital Ecosystem Maturity Model. Olten: Hochschule für Wirtschaft FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/49265