Experience Report of Teaching Agile Collaboration and Values: Agile Software Development in Large Student Teams

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2016
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
IEEE
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
The 29th IEEE Conference on Software Engineering Education and Training (CSEE&T 2016). Proceedings
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
76-80
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
IEEE
Verlagsort / Veranstaltungsort
New York
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Communication and collaboration are central skills for agile development. Trust, openness, transparency and equality are core agile values and there is a shortage of software developers with these skills. How can we teach software engineering so that students get these skills together with the needed technical competences? This paper presents and discusses the setup of an innovative agile educational student project. The didactical concept is based on results from several industry studies, which give insight into the required competencies of agile software developers.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Projekt
Veranstaltung
The 29th IEEE Conference on Software Engineering Education and Training (CSEE&T 2016)
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
05.04.2016
Enddatum der Konferenz
06.04.2016
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
2377-570X
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
MEIER, Andreas, Martin KROPP und Gerald PERELLANO, 2016. Experience Report of Teaching Agile Collaboration and Values: Agile Software Development in Large Student Teams. In: IEEE (Hrsg.), The 29th IEEE Conference on Software Engineering Education and Training (CSEE&T 2016). Proceedings. New York: IEEE. 2016. S. 76–80. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/27530