Technology-enhanced language learning: A case study of a global classroom in Second Life

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
01/2014
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
International Journal on Advances in Life Sciences
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
6
Ausgabe / Nummer
3/4
Seiten / Dauer
240-251
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This study reports on a case study about conversation practice in Second Life, a three-dimensional (3D) virtual environment, between 12 English language learners and 18 special education teachers. The purpose of the study was to examine participants' perceptions of the usability of virtual worlds as a language learning platform and to identify the unique skills required for successful teaching in a 3D environment. Specifically, the anxiety-reducing features of the virtual, anonymous environment in which oral language skills can be practiced through avatars were investigated. Extensive challenges inherent to the lesson design and audio quality were identified in this study. Guidelines on how to address these challenges as well as ideas for alternative, more effective learning designs, such as the discussion group format, are outlined. The study resulted in nine suggestions for virtual conversation practice in 3D environments. These findings will be relevant to other language instructors who plan to use Second Life or a similar virtual world for oral fluency enhancement in collaborative language practice.
Schlagwörter
Second Life, virtual worlds, foreign language acquisition, oral fluency, collaboration, conversation partners, anxiety, oral production, teacher education
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
OH, Kevin und Natalie NUSSLI, 2014. Technology-enhanced language learning: A case study of a global classroom in Second Life. International Journal on Advances in Life Sciences. Januar 2014. Bd. 6, Nr. 3/4, S. 240–251. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/23790