Images of educational leadership in Switzerland

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Perrenoud, Olivier
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2021
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04A - Beitrag Sammelband
Herausgeber:innen
Normand, Romuald
Moos, Lejf
Liu, Min
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
The cultural and social foundations of educational leadership
Themenheft
Link
Reihe / Serie
Educational governance research
Reihennummer
16
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
123-138
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Springer
Verlagsort / Veranstaltungsort
Cham
Auflage
1
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This chapter presents the cultural and social foundations of educational leadership in Switzerland. Switzerland has the particularity of being a federal state with 26 cantons and as many education systems that are different in their specificity and similar in their common and harmonized foundations. We will present the Swiss system and its articulation by linguistic regions before showing how the conception of the role of school leaders is illustrated in this multi-level context and how the notion of leadership is accepted within schools and school principals.
Schlagwörter
Educational Leadership, Switzerland, Principal, Governance
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-3-030-74497-7
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
PERRENOUD, Olivier und Pierre TULOWITZKI, 2021. Images of educational leadership in Switzerland. In: Romuald NORMAND, Lejf MOOS, Min LIU und Pierre TULOWITZKI (Hrsg.), The cultural and social foundations of educational leadership. 1. Cham: Springer. S. 123–138. Educational governance research, 16. ISBN 978-3-030-74497-7. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/33508