Bildung für eine Nachhaltige Entwicklung und Lehrerinnen- und Lehrerbildung - eine Beziehung mit Potenzial
Loading...
Authors
Author (Corporation)
Publication date
01.12.2022
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
01A - Journal article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
40
Issue / Number
3
Pages / Duration
381-392
Patent number
Publisher / Publishing institution
Schweizerische Gesellschaft für Lehrerinnen- und Lehrerbildung
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Bildung, Nachhaltigkeit, Nachhaltige Entwicklung, Bedeutung, Relevanz, Lehrerbildung, Lehrerausbildung, Professionalisierung, Potenzialanalyse, Zeitschrift, Theorie-Praxis-Beziehung, Unterrichtspraxis, Wissenschaft, Inhaltsanalyse, Schweiz
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
300 - Sozialwissenschaften, Soziologie, Anthropologie
300 - Sozialwissenschaften, Soziologie, Anthropologie
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
2296-9632
1867-6952
0259-353X
1867-6952
0259-353X
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
Diamond
Citation
BERTSCHY, Franziska, Christine KÜNZLI, Nadia LAUSSELET und Alain PACHE, 2022. Bildung für eine Nachhaltige Entwicklung und Lehrerinnen- und Lehrerbildung - eine Beziehung mit Potenzial. Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung. 1 Dezember 2022. Bd. 40, Nr. 3, S. 381–392. DOI 10.36950/bzl.40.3.2022. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-9615