Bildung für eine Nachhaltige Entwicklung und Lehrerinnen- und Lehrerbildung - eine Beziehung mit Potenzial

Loading...
Thumbnail Image
Authors
Lausselet, Nadia
Pache, Alain
Author (Corporation)
Publication date
01.12.2022
Typ of student thesis
Course of study
Type
01A - Journal article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
40
Issue / Number
3
Pages / Duration
381-392
Patent number
Publisher / Publishing institution
Schweizerische Gesellschaft für Lehrerinnen- und Lehrerbildung
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Bildung, Nachhaltigkeit, Nachhaltige Entwicklung, Bedeutung, Relevanz, Lehrerbildung, Lehrerausbildung, Professionalisierung, Potenzialanalyse, Zeitschrift, Theorie-Praxis-Beziehung, Unterrichtspraxis, Wissenschaft, Inhaltsanalyse, Schweiz
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
300 - Sozialwissenschaften, Soziologie, Anthropologie
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
2296-9632
1867-6952
0259-353X
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
Diamond
License
'https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/'
Citation
BERTSCHY, Franziska, Christine KÜNZLI, Nadia LAUSSELET und Alain PACHE, 2022. Bildung für eine Nachhaltige Entwicklung und Lehrerinnen- und Lehrerbildung - eine Beziehung mit Potenzial. Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung. 1 Dezember 2022. Bd. 40, Nr. 3, S. 381–392. DOI 10.36950/bzl.40.3.2022. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-9615