Motives of Generation Z When Choosing Insurance: An Analysis With Baloise Switzerland’s YounGo Target Group as an Example

Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2024
Typ der Arbeit
Bachelor
Studiengang
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Baloise offers a wide range of modern insurance and pension solutions tailored to the needs of the various customer segments. For young adults up to 30 years, Baloise has introduced the younGo tariff, customized to the preferences and expectations of Generation Z. Despite the attractive price-performance ratio, the younGo policies have not reached the expected level within the target group. This discrepancy requires an analysis of Generation Z's motives for choosing insurance. The aim is to derive recommendations for action.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
LUDER, Sophie, 2024. Motives of Generation Z When Choosing Insurance: An Analysis With Baloise Switzerland’s YounGo Target Group as an Example. Olten: Hochschule für Wirtschaft FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/49084