Personalization Beyond Recommender Systems
Lade...
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2006
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
IFIP International Federation for Information Processing
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Project E-Society: Building Bricks
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
126-139
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Springer
Verlagsort / Veranstaltungsort
Boston
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Personalization is an interdisciplinary topic that has been discussed in the literature of marketing and information systems as well as in other research areas. In this paper we present findings from a longitudinal research project on personalization of e-commerce systems. The findings were taken from interviews and software development projects with company partners (action research). The main contribution described in this paper is the Personalization Map. The map provides an extensive overview on personalization functions that can be used to individualize and improve human-computer-interaction both in B2C and B2B e-commerce environments. In a first step, the functions are classified according to their order of appearance in the buying process. In a second step they are grouped into subcategories. There is no single strategy for selecting successful personalization functions as the suitability varies depending on the industry and the goods sold.
Schlagwörter
CRM, Customer Profiles, Customer Relationship Management, E-Commerce, E-Shop, EC-Applikationen, Personalisierung
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
0-387-39226-2
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Unbekannt
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
SCHUBERT, Petra, Uwe LEIMSTOLL und Daniel RISCH, 2006. Personalization Beyond Recommender Systems. In: IFIP International Federation for Information Processing. Boston: Springer. 2006. S. 126–139. Project E-Society: Building Bricks. ISBN 0-387-39226-2. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-3074