Kategorisierungsmanie und Wissenshysterie in der Lehrer*innenbildung
No Thumbnail Available
Authors
Kremsner, Gertraud
Proyer, Michelle D.
Paukner, Andreas
Nemestothy, Barbara
Prummer, Susanne
Klement, Alexander
Author (Corporation)
Publication date
2020
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
04B - Conference paper
Editors
Brehme, David
Fuchs, Petra
Köbsell, Swantje
Wesselmann, Carla
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Disability Studies im deutschsprachigen Raum. Zwischen Emanzipation und Vereinnahmung
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
246-252
Patent number
Publisher / Publishing institution
Beltz Juventa
Place of publication / Event location
Weinheim
Edition
1
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Disability Studies in Education, Inklusive Bildung
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Event
Disability Studies Konferenz 2018 (DisKo18)
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
KREMSNER, Gertraud, Raphael ZAHND, Michelle D. PROYER, Andreas PAUKNER, Barbara NEMESTOTHY, Susanne PRUMMER und Alexander KLEMENT, 2020. Kategorisierungsmanie und Wissenshysterie in der Lehrer*innenbildung. In: David BREHME, Petra FUCHS, Swantje KÖBSELL und Carla WESSELMANN (Hrsg.), Disability Studies im deutschsprachigen Raum. Zwischen Emanzipation und Vereinnahmung. Weinheim: Beltz Juventa. 2020. S. 246–252. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/30766