Designing a Conversational Agent for Self-Service Business Intelligence

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Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2019
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The quantity of data processed in order to achieve business purposes has been increasing immensely in the last decades. The complexity and interdependence of the most varied areas within companies defy the management capability of knowledge workers - Human beings still seek simplicity and comfort to evaluate situations, their possible outcomes and how to take the best course of action for their respective goals. Business Intelligence applications try to diminish this complexity allowing users to visualize and browse data in the way they find appropriate. Latterly, Self-Service Business Intelligence (SSBI) is gaining momentum: Users are encouraged to interact more intensely with the data (building reports, browsing data, and creating visualizations) by themselves....
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
RODRIGUES, Bruno, 2019. Designing a Conversational Agent for Self-Service Business Intelligence. Olten: Hochschule für Wirtschaft FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/39843