Branding the nation. Swiss multilingualism and the promotional capitalization on national history under late capitalism

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Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2016
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Pragmatics and Society
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
7
Ausgabe / Nummer
1
Seiten / Dauer
82-103
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
John Benjamins
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This paper discusses how Switzerland is branded by the Swiss state under late capitalism. Drawing on discursive data collected in the framework of a research project investigating the international promotion of Switzerland, I particularly focus on how multilingualism and cultural diversity are constructed by the Swiss government as a capital belonging to Switzerland and its history and on how and why this imagined historical capital is reframed in promotional terms. In doing so, I question the function of the historicity of Swiss multilingualism and cultural diversity in nation branding practices and analyze the logics causing specific tokens of multilingualism and cultural diversity to emerge as desirable promotional features. Finally, I research how the promotional investment in Swiss multilingualism and cultural diversity affects the status and value of its historical capital and how this has consequences for what can be said (or not) about Switzerland and its history.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
659 - Werbung & Public Releations (PR)
300 - Sozialwissenschaften, Soziologie, Anthropologie
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1878-9722
1878-9714
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
DEL PERCIO, Alfonso, 2016. Branding the nation. Swiss multilingualism and the promotional capitalization on national history under late capitalism. Pragmatics and Society. 2016. Bd. 7, Nr. 1, S. 82–103. DOI 10.1075/ps.7.1.04del. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/48409