The external Corporate Social Responsibility Communication of an Audit and Consulting Corporation - An Analysis of CSR Communication among Competitors within the Swiss Audit and Consulting Industry
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Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2022
Typ der Arbeit
Bachelor
Studiengang
Sammlung
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
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Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
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Reihe / Serie
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Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
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Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Brugg-Windisch
Auflage
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Programmiersprache
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Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
With CSR being a hot topic nowadays, it is of utmost importance to implement it in the external communication of an organization. The objective of this thesis is to provide an analysis of the external CSR communication in different engagement areas and communication dimensions. With a competitor analysis, five corporations from the Swiss audit and consulting sector are compared. It is pointed out where the strengths and weaknesses of the client lie and what opportunities might arise for them in their external CSR communication.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
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Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
Oehninger, M., & Kreyenbühl, C. (2022). The external Corporate Social Responsibility Communication of an Audit and Consulting Corporation - An Analysis of CSR Communication among Competitors within the Swiss Audit and Consulting Industry [Hochschule für Wirtschaft FHNW]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/41510