Amending Marketing Budget Allocation with a Lead Scoring Model

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Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2021
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Typ
11 - Studentische Arbeit
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Herausgeber:in (Körperschaft)
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Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
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Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The advance of digitalisation enables companies and their prospective customers, also called “leads”, to interact through an increasing number of channels. Leads can gather information on products and services offered by companies independent of time and place through digital channels. Marketeers face the challenge to serve the multitude of potential communication channels with advertisements to promote their products and services. The decision which channel deserves what percentage of the available budget becomes increasingly complex. In parallel, ongoing digitalisation offers new opportunities to gain insights by analysing the generated data. Every customer activity through one of the many channels generates new data. Companies increasingly capture this data in various marketing information applications such as customer relationship management systems, web analytics tools, and marketing automation systems. These activities can be aggregated in lead scoring models. Through lead scoring models, lead activities and attributes can be assigned a value regarding the purchase of a product; the lead conversion....
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
MANN, Matthias, 2021. Amending Marketing Budget Allocation with a Lead Scoring Model. Olten: Hochschule für Wirtschaft FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/40339