Der sokratische Eid, professionalisierungstheoretisch gelesen
Loading...
Authors
Author (Corporation)
Publication date
2015
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Journal für LehrerInnenbildung
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
15
Issue / Number
4
Pages / Duration
42-46
Patent number
Publisher / Publishing institution
Klinkhardt
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Eine objektiv-hermeneutische Interpretation des "sokratischen Eides" von Hartmut von Hentig zeigt auf, inwiefern Analogien zum ärztlichen "hippokratischen Eid" vorhanden bzw. sinnvollerweise postulierbar sind und wo es zu Widersprüchen kommt, zumal unter aktuellen Rahmenbedingungen pädagogischen Handelns in Schulen.
Keywords
Pädagogik, objektive Hermeneutik, Professionalisierungstheorie
Subject (DDC)
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
1681-7028
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
Rychner, M. (2015). Der sokratische Eid, professionalisierungstheoretisch gelesen. Journal für LehrerInnenbildung, 15(4), 42–46. http://hdl.handle.net/11654/23325