Discussions in three-dimensional virtual worlds: Benefits of participation and strategies for the facilitation of in-world discussions
Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Oh, Kevin
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
11.05.2016
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
06 - Präsentation
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Osaka
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Social interactions in three-dimensional (3D) virtual worlds are examined from two perspectives: the benefits of virtual discussion group participation and best practices in terms of virtual discussion group facilitation. The objectives of this qualitative study were to identify what makes a virtual discussion or support group in a 3D platform appealing and how these discussions can be facilitated effectively, with a special focus on developing a sense of community. The content analysis of 18 observation events (total of 17 hours), three field notes, one text-chat log, two interviews, and an ethnographic fieldwork journal has generated three major themes: benefits of participation, facilitation strategies, and social cues. Identifying the way people communicate virtually helps design these spaces to support social needs. The society can take advantage of this mode of communication to pursue various objectives, such as using 3D virtual discussion groups for educational purposes, promoting mental health support groups, and as a practice platform for people with social skills challenges.
Schlagwörter
virtual discussions, virtual worlds, three-dimensional, benefits of participation, discussion group facilitation
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Veranstaltung
International Symposium on Education, Psychology, and Social Sciences (ISEPSS)
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Unveröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review des Abstracts
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
NUSSLI, Natalie und Kevin OH, 2016. Discussions in three-dimensional virtual worlds: Benefits of participation and strategies for the facilitation of in-world discussions. International Symposium on Education, Psychology, and Social Sciences (ISEPSS). Osaka. 11 Mai 2016. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/23334