What if the computer crashes? Findings from an exploratory factor analysis on stressors in online exams
Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
06/2022
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
1948-1949
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Hiroshima
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The pandemic has forced higher education to shift from onsite to online environments. This novel situation may increase students’ exam stress and induce new stressors. In the present study, we identified stressors in online exams by conducting an exploratory factor analysis of a novel questionnaire. The analysis revealed five factors that categorize students’ experience of stress. Preliminary descriptive results suggest that possible system failures and social pressures cause the highest stress for students.
Schlagwörter
E-assessment, education, stressors
Fachgebiet (DDC)
003 - Systeme
Veranstaltung
International Conference of the Learning Sciences (ICLS)
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
06.06.2022
Enddatum der Konferenz
10.06.2022
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Zitation
JEITZINER, Loris Tizian, Anna-Lena ROOS, Alessia RUF und Carmen ZAHN, 2022. What if the computer crashes? Findings from an exploratory factor analysis on stressors in online exams. In: International Conference of the Learning Sciences (ICLS). Hiroshima. Juni 2022. S. 1948–1949. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-4453