Fallstudie Coca-Cola
Loading...
Authors
Author (Corporation)
Publication date
2001
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
04A - Book part
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Fulfillment im E-Business - Praxiskonzepte innovativer Unternehmen
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
41-54
Patent number
Publisher / Publishing institution
Hanser
Place of publication / Event location
Meidling
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
In vielen Branchen lassen sich die klassischen Rollen Kunden, Lieferanten und Wettbewerber nicht mehr scharf voneinander abgrenzen. Die wechselseitigen Verflechtungen in der Distributionskette von Coca-Cola Schweiz zeigen das anschaulich. Die Kunden des Abfüllers sind gleichzeitig Fulfillment-Partner für eine E-Commerce-Lösung, über die Wiederverkäufer und Konsumenten bestellen können. Diese Fallstudie erläutert, wie in einer Applikation verschiedene Stufen der Distributionskette angesprochen und mit rollengerechten Funktionen bedient werden.
Keywords
Business Software, CRM, Customer Relationship Management, E-Business, E-Commerce, E-Procurement, ERP-Systeme, Ecademy, New Markets, Payment System, SCM, Supply Chain Management, Website, Zahlungssystem
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
3-446-21747-9
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Unknown
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
Wölfle, R. (2001). Fallstudie Coca-Cola. In P. Schubert, R. Wölfle, & W. Dettling (eds.), Fulfillment im E-Business - Praxiskonzepte innovativer Unternehmen (pp. 41–54). Hanser. https://doi.org/10.26041/fhnw-2953