Using video-aided self-reflection to prepare novice special education teachers: Meeting the diverse needs of students
Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
08/2017
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
04A - Beitrag Sammelband
Herausgeber:innen
Djoub, Zineb
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Fostering reflective teaching practice in pre-service education
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Advanced in Higher Education and Professional Development (AHEPD)
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
272-287
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
IGI Global
Verlagsort / Veranstaltungsort
Hershey
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The growing diversity of America’s public schools has created pressure for universities and teacher preparation programs to develop strategies to aid novice teachers in meeting a variety of student needs. In addition to cultural and linguistic differences, special education teachers must also be prepared to meet the variety of academic, social, and emotional needs of students identified with disabilities. To accomplish this, studies investigating the potential of video based reflection to impact novice and pre-service teachers’ ability to implement pedagogical theory into practice have increased. This chapter examines the use of video as a tool to engage novice special education teachers’ reflection on the implementation of culturally responsive pedagogy (CRP), differentiated instruction (DI), and universal design for learning (UDL).
Schlagwörter
differentiated instruction, culturally relevant pedagogy, universal design for learning, video analysis, critical reflection, teacher education, disproportionate representation, prompting tool
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-1-5225-2963-7
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
DAVIS, Jason P., Kevin OH und Natalie NUSSLI, 2017. Using video-aided self-reflection to prepare novice special education teachers: Meeting the diverse needs of students. In: Zineb DJOUB (Hrsg.), Fostering reflective teaching practice in pre-service education. Hershey: IGI Global. S. 272–287. Advanced in Higher Education and Professional Development (AHEPD). ISBN 978-1-5225-2963-7. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/25376