Against rubrics

Lade...
Vorschaubild
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2024
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
JET: Journal of Educational Thought
Themenheft
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
57
Ausgabe / Nummer
2
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
University of Calgary
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Assessment rubrics are commonly utilized tools in education designed to standardize grading and provide clarity. However, drawing inspiration from Paul Feyerabend’s critique of rigid scientific methods, this paper argues that rubrics, while useful, can impose unnecessary constraints on educational assessment. By exploring the limitations and unintended consequences of rubrics, this paper advocates for a more flexible, context-sensitive approach to evaluation that prioritizes creativity, individual differences, and the complexities of learning. Paul Feyerabend's critique of rigid methodologies and his call for epistemological anarchism provide a valuable lens through which to evaluate and potentially reform higher education programs. His emphasis on methodological diversity, the dynamic nature of education, scepticism of expert authority, and the integration of ethical considerations could help create a more robust, innovative, and socially responsible higher education. By embracing these principles, universities can better prepare students to navigate and lead in an increasingly complex and interconnected world.
Schlagwörter
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
0022-0701
2561-7990
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
Bechter, C., & Swierczek, F. (2024). Against rubrics. JET: Journal of Educational Thought, 57(2). https://doi.org/10.55016/ojs/jet.v57i2.80571