Eltern und Schule stärken Kinder (ESSKI): Ein Mehrebenenansatz zur Förderung der sozialen Kompetenz und gesunden Verhaltens
No Thumbnail Available
Authors
Bodenmann, Guy
Schönenberger, Michaela
Lattmann, Urs Peter
Cina, Annette
Kern, Walter
Author (Corporation)
Publication date
2008
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
04A - Book part
Editors
Malti, Tina
Perren, Sonja
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Soziale Kompetenzen bei Kindern und Jugendlichen. Entwicklungsprozesse und Förderungsmöglichkeiten
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
197-213
Patent number
Publisher / Publishing institution
Kohlhammer
Place of publication / Event location
Stuttgart
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Empowerment, Kindheit, Mehrebenenansatz, Forschung, Gesundheit, Jugendliche, Erziehung, Kinder, Soziale Innovation 2009, Soziale Innovation 2008, AdoleszenzTransfer
Subject (DDC)
360 - Soziale Probleme, Sozialdienste, Versicherungen
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-17-019847-0
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Unknown
Strategic action fields FHNW
Publication status
Unpublished
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
SCHMID, Holger, Barbara FÄH, Guy BODENMANN, Michaela SCHÖNENBERGER, Urs Peter LATTMANN, Annette CINA, Walter KERN und Susanne ANLIKER, 2008. Eltern und Schule stärken Kinder (ESSKI): Ein Mehrebenenansatz zur Förderung der sozialen Kompetenz und gesunden Verhaltens. In: Tina MALTI und Sonja PERREN (Hrsg.), Soziale Kompetenzen bei Kindern und Jugendlichen. Entwicklungsprozesse und Förderungsmöglichkeiten. Stuttgart: Kohlhammer. S. 197–213. ISBN 978-3-17-019847-0. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/22930