Natur hautnah: Lebendiger fächerübergreifender Unterricht

Loading...
Thumbnail Image
Authors
Maissen, Irene
Author (Corporation)
Publication date
07.2015
Typ of student thesis
Course of study
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Werkspuren
Special issue
DOI of the original publication
Series
Series number
Volume
2015
Issue / Number
3
Pages / Duration
24-25
Patent number
Publisher / Publishing institution
Schweizerischer Werklehrerinnen- und Werklehrerverein
Place of publication / Event location
Zürich
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Das Planen und Bauen von Tierbehausungen sowie das Beobachten und Erforschen ihrer Bewohner sind spannende Unterrichtsprojekte. Sie können fächerübergreifend umgesetzt werden, ermöglichen die Integration lebender Tiere in den Unterricht und fördern gestalterische wie auch naturwissenschaftliche Fähigkeiten und Fertigkeiten.
Keywords
Werkunterricht, Sachunterricht, Biologieunterricht, Schulumgebung, Tierbehausung, Tierhaltung, naturwissenschaftliche Kompetenzen
Subject (DDC)
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
Künzle, I., & Maissen, I. (2015, July). Natur hautnah: Lebendiger fächerübergreifender Unterricht. Werkspuren, 2015(3), 24–25. https://doi.org/10.26041/fhnw-210