Selling Books Online: An Evaluation of Australian and Swiss E-Shops

Lade...
Vorschaubild
Autor:innen
Kurnia, Sherah
Schubert, Petra
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2005
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Proceedings of the 18th Bled eConference, eIntegration in Action
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Bled
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The Extended Web Assessment Method (EWAM) is an evaluation tool specifically created for the assessment of electronic commerce applications. One of the oldest evaluation methods of its kind, EWAM has been revised and improved over the years. The method is based on an evaluation grid that includes a set of criteria with which to appraise the quality and success of e-commerce applications. The focus is on consumer perspectives and the specific features of the Internet as a medium. In this paper, we used the EWAM tool for the comparative analysis of Australian and Swiss Web sites in the retail sector, more specifically for the evaluation of e-shops whose main business is selling books. The findings show that most of the Web sites assessed do not fully meet the expectations of consumers.
Schlagwörter
E-Business, E-Shop, Web Assessment
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
Projekt
Veranstaltung
18th Bled eConference, eIntegration in Action
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Deutsch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Unbekannt
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
LEIMSTOLL, Uwe, Sherah KURNIA und Petra SCHUBERT, 2005. Selling Books Online: An Evaluation of Australian and Swiss E-Shops. In: Proceedings of the 18th Bled eConference, eIntegration in Action. Bled. 2005. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-3275