The multiple perspectives on national literacies
Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2023
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
04A - Beitrag Sammelband
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
National literacies in education. Historical reflections on the nexus of nations, national identity, and education
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Historical studies in education
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
229-239
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Palgrave Macmillan
Verlagsort / Veranstaltungsort
Cham
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
In their concluding chapter the editors of this book, Stephanie Fox and Lukas Boser, reflect on the main arguments and key take-aways presented in each of the book’s chapters. Additionally, based on Micheal Billig’s remarks on gap finding, and gap addressing in scientific research, Fox and Boser also ask what new or hitherto ignored research gaps were identified and probably also addressed by the chapters’ authors. Eventually Fox and Boser argue that, although the book’s 15 chapters do not result in an encompassing theory of ‘national literacies,’ this is not to be seen as a failure. In fact, presenting a new theory has never been the editors nor Daniel Tröhler’s main intention. The concept of ‘national literacies,’ as presented by Tröhler in 2018, was meant to spark curiosity that would lead to more thorough, in-depth, and detailed understanding of the historical nexus of education, nations, and nationalism. In this regard, Fox and Boser conclude, the book is a success.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-3-031-41761-0
978-3-031-41762-7
978-3-031-41762-7
ISSN
2945-7173
2945-7181
2945-7181
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review des Abstracts
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
FOX, Stephanie und Lukas BOSER HOFMANN, 2023. The multiple perspectives on national literacies. In: Stephanie FOX und Lukas BOSER HOFMANN (Hrsg.), National literacies in education. Historical reflections on the nexus of nations, national identity, and education. Cham: Palgrave Macmillan. S. 229–239. Historical studies in education. ISBN 978-3-031-41761-0. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/38874