Personalization of E-Commerce Applications in SMEs: Conclusions from an Empirical Study in Switzerland

Lade...
Vorschaubild
Autor:innen
Schubert, Petra
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2004
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Journal of Electronic Commerce in Organizations
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
2004
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
21-39
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
IGI Global
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Personalization of e-commerce applications is an issue that is gaining increasing importance with the advancing maturity of such systems. There is already e-commerce software on the market offering integrated E-shop and personalization functions. However, the available software is too time-consuming and expensive for SMEs. With this in mind we saw a need to investigate the potential for personalization from the particular angle of SMEs. In addition to some theoretical fundamentals of personalization, this paper presents the results of an empirical study. With the help of a survey we investigated the application potential for personalization tools in Swiss companies. The conclusions show that SMEs are (still) skeptical towards e-commerce applications which use personalization. It furthermore becomes clear that the heterogeneity of organizational and technical conditions impedes the development of standardized tools.
Schlagwörter
CRM, Customer Profiles
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1539-2929
1539-2937
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Unbekannt
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
SCHUBERT, Petra und Uwe LEIMSTOLL, 2004. Personalization of E-Commerce Applications in SMEs: Conclusions from an Empirical Study in Switzerland. Journal of Electronic Commerce in Organizations. 2004. Bd. 2004, S. 21–39. DOI 10.26041/fhnw-3169. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-3169