How to better educate for more sustainability. Entrepreneurship for sustainability in business schools
Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2020
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Proceedings 5th international online conference on new business models
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
302-313
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Nijmegen
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
With business schools as critical pillars in the entrepreneurial eco-system, this research was guided by the question of how education can be improved in business schools for students to acquire the necessary knowledge, skills, and attitudes to practice entrepreneurship for sustainability. This study emphasizes the integration of sustainability with competence-oriented pedagogical approaches that provide real-world, self-directed, and reflective learning experiences, to foster and support the move towards sustainability-oriented business models.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
5th International Conference on New Business Models
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
01.07.2020
Enddatum der Konferenz
02.07.2020
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
WYSS, Ananda und Michael VON KUTZSCHENBACH, 2020. How to better educate for more sustainability. Entrepreneurship for sustainability in business schools. In: Jan JONKER und Niels FABER (Hrsg.), Proceedings 5th international online conference on new business models. Nijmegen. 2020. S. 302–313. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/43350