Überprüfung interkultureller Kompetenzen im Fremdsprachenunterricht - ein aussichtsloses Unterfangen? Empirisch fundierte Beurteilungsraster zur Auswertung interkultureller Reflexionen
Authors
Author (Corporation)
Publication date
2019
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
04B - Conference paper
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
IDT 2017. Hauptvorträge
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
1
Issue / Number
Pages / Duration
149-162
Patent number
Publisher / Publishing institution
Erich Schmidt Verlag
Place of publication / Event location
Berlin
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Event
XVI Internationale Tagung der Deutschlehrerinnen und Deutschlehrer (IDT). „Brücken gestalten - mit Deutsch verbinden. Menschen - Lebenswelten - Kulturen“
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
31.07.2017
Conference end date
04.08.2017
Date of the last check
ISBN
978-3-503-18161-2
978-3-503-18160-5
978-3-503-18160-5
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
Gold
Citation
EBERHARDT, Jan-Oliver, 2019. Überprüfung interkultureller Kompetenzen im Fremdsprachenunterricht - ein aussichtsloses Unterfangen? Empirisch fundierte Beurteilungsraster zur Auswertung interkultureller Reflexionen. In: Elisabeth PEYER, Thomas STUDER und Ingo THONHAUSER (Hrsg.), IDT 2017. Hauptvorträge. Berlin: Erich Schmidt Verlag. 2019. S. 149–162. ISBN 978-3-503-18161-2. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-11180