Relevanz sprachlich-linguistischer und kommunikativ-sozialer Kompetenzen für den Mathematikunterricht

Loading...
Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
2016
Typ of student thesis
Course of study
Type
04B - Conference paper
Editors
Tschirner, Erwin
Bärenfänger, Olaf
Möhring, Jupp
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Deutsch als fremde Bildungssprache: Das Spannungsfeld von Fachwissen, sprachlicher Kompetenz, Diagnostik und Didaktik
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
39-54
Patent number
Publisher / Publishing institution
Stauffenburg Verlag
Place of publication / Event location
Leipzig
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Project
Event
Symposium "Kompetenzprofile Deutsch als fremde Bildungssprache", Leipzig 2013
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-95809-071-2
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
Linneweber-Lammerskitten, H. (2016). Relevanz sprachlich-linguistischer und kommunikativ-sozialer Kompetenzen für den Mathematikunterricht. In E. Tschirner, O. Bärenfänger, & J. Möhring (eds.), Deutsch als fremde Bildungssprache: Das Spannungsfeld von Fachwissen, sprachlicher Kompetenz, Diagnostik und Didaktik (pp. 39–54). Stauffenburg Verlag. http://hdl.handle.net/11654/25413