Relevanz sprachlich-linguistischer und kommunikativ-sozialer Kompetenzen für den Mathematikunterricht
Loading...
Author (Corporation)
Publication date
2016
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
04B - Conference paper
Editors
Tschirner, Erwin
Bärenfänger, Olaf
Möhring, Jupp
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Deutsch als fremde Bildungssprache: Das Spannungsfeld von Fachwissen, sprachlicher Kompetenz, Diagnostik und Didaktik
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
39-54
Patent number
Publisher / Publishing institution
Stauffenburg Verlag
Place of publication / Event location
Leipzig
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Event
Symposium "Kompetenzprofile Deutsch als fremde Bildungssprache", Leipzig 2013
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-95809-071-2
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
Linneweber-Lammerskitten, H. (2016). Relevanz sprachlich-linguistischer und kommunikativ-sozialer Kompetenzen für den Mathematikunterricht. In E. Tschirner, O. Bärenfänger, & J. Möhring (eds.), Deutsch als fremde Bildungssprache: Das Spannungsfeld von Fachwissen, sprachlicher Kompetenz, Diagnostik und Didaktik (pp. 39–54). Stauffenburg Verlag. http://hdl.handle.net/11654/25413