Development of a Direct to Consumer (D2C) Maturity Model in E-Commerce
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Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2020
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Sammlung
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Many brand manufacturers want to use digital sales channels to sell their products directly to consumers. By doing so, they want to achieve different goals: Increase their power to control the market and prices, provide a better overview over their assortment as a merchant, increase their margin through disintermediation effects, etc. However, there are considerable challenges of D2C online sales: Manufacturers must provide or replace in some way almost all the value-adding functions of wholesalers and retailers. At the same time, they cause potential conflicts with their distribution partners, which must be handled or compensated. Digitalising technologies give brand manufacturers the chance to sell directly to the consumer, bypassing intermediaries like wholesalers and retailers. However, that means that the manufacturers must provide more or less all the value functions, which are usually provided by the intermediaries. A maturity model can help to analyse the readiness of a manufacturer to sell online directly to the consumer....
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
SEVJAKOVA, Jelizaveta, 2020. Development of a Direct to Consumer (D2C) Maturity Model in E-Commerce. Olten: Hochschule für Wirtschaft FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/40383