Vegane Lifestyle-Imagekampagne

Loading...
Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
2019
Typ of student thesis
Bachelor
Course of study
Type
11 - Student thesis
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
Patent number
Publisher / Publishing institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Place of publication / Event location
Olten
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Vegane Gesellschaft Schweiz, Zürich
Abstract
Der Veganismus ist bereits ein langanhaltender Trend und entwickelt sich zu einem Megatrend. Die vorliegende Bachelor Thesis soll der Veganen Gesellschaft als Fundament für die Entwicklung einer veganen Lifestyle-Imagekampagne dienen. Diese Kampagne soll mit einer sympathisch-humorvollpositive Botschaft gängige Vorurteile gegenüber einem veganen Lifestyle abbauen und die Zielgruppe, aus jungen, urbanen und gebildeten Menschen, gezielt ansprechen. Eine vergleichbare Kampagne gab es in der Schweiz noch nicht.
Keywords
Subject (DDC)
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Review
Open access category
License
Citation
Delfini, A., & Ouznadji, M. (2019). Vegane Lifestyle-Imagekampagne [Hochschule für Wirtschaft FHNW]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/40626