Market Research Study on Social Media in the Health Care Sector
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Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2013
Typ der Arbeit
Bachelor
Studiengang
Sammlung
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Psychiatrie Baselland, Liestal, BL
Zusammenfassung
In the health care sector in Switzerland a new legislation is in place. Governmental hospitals become now former governmental hospitals and have to be profitable themselves and therefore stand in direct competition with private ones. New ways to reach stakeholders are essential to the former governmental institutions. Therefore the question arises whether Social Media could be an appropriate tool for an institution such as the Psychiatrie Baselland to activate a dialogue with stakeholders and to improve the brand positioning.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
Hunziker, S. (2013). Market Research Study on Social Media in the Health Care Sector [Hochschule für Wirtschaft FHNW]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/40108