Aktuelle Forschungsprojekte. Effective teaching practices in inlcusive classrooms
No Thumbnail Available
Author (Corporation)
Publication date
2014
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
01A - Journal article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
2
Issue / Number
Pages / Duration
154-157
Patent number
Publisher / Publishing institution
Reinhardt
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Effective Teaching Practices in Inclusive Classrooms (intern SirIus: Soutenir l’intégration - Integration unterstützen) ist eine vom Schweizerischen Nationalfonds SNF geförderte Längsschnittstudie in Integrationsklassen mit Kindern mit geistiger Behinderung. Untersucht werden zum einen die Effekte einer Intervention zur sozialen Integration und einer Leistungsintervention. Zum anderen interessiert der Zusammenhang zwischen Unterrichtsqualität, Zusammenarbeit der Lehrkräfte, Einstellung der Lehrperson zum Kind mit geistiger Behinderung und der Entwicklung der Lernenden.
Keywords
Subject (DDC)
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
0017-9655
Language
German
Created during FHNW affiliation
No
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
Closed
License
Citation
FELDER, Franziska, Ariana GARROTE, Helena KRÄHENMANN, Elisabeth MOSER OPITZ, Susanne SCHNEPEL, Sarah JANDL, Gérard BLESS und Rachel SERMIER DESSEMONTET, 2014. Aktuelle Forschungsprojekte. Effective teaching practices in inlcusive classrooms. Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete. 2014. Bd. 2, S. 154–157. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/49870