Digital Leadership Guide for Executives in Swiss SMEs

Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2022
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The research topic of this master’s thesis is digital leadership. The purpose of this research was to study the success factors that enable and enhance successful digital leadership in Swiss small and medium-sized enterprises. Companies find themselves in a new, increasingly digitized world where leaders face various challenges. The environment is perceived as volatile because of the nature and dynamics of change, and there is a lack of predictability and resulting uncertainty. At the same time, the interdependence of multiple elements provides increased complexity and unclear cause-and-effect chains. For executives, reality is confusing, often incomprehensible, and no longer predictable in any way. To meet the demands of a future digital leader and master the challenges in the agile, dynamic, and ever-changing world of work, managers need helpful guidelines and clear digital strategies.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
BABIC, Blazenko, 2022. Digital Leadership Guide for Executives in Swiss SMEs. Olten: Hochschule für Wirtschaft FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/48618