Commodities and customer loyalty: squaring of the circle?
Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2022
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04A - Beitrag Sammelband
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Commodity Marketing. Strategies, concepts, and cases
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Management for Professionals
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
185–214
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Springer
Verlagsort / Veranstaltungsort
Cham
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The vagabonding buying behaviour observable in the commodity sectors has a negative impact on company profitability. Against this background, the present contribution examines whether customer loyalty is possible for commodities. Proceeding from the several levels of the buying process, generally valid approaches for creating customer loyalty are firstly identified. This is followed by an examination of the transferability of these approaches to commodities. The authors arrive at the conclusion that the identified loyalty factors are not applicable to commodities. Consequently, several suggestions are developed for the increase of customer loyalty in the commodity sectors, which leads to the idea of extended or branded commodities. The contribution closes with an outlook for the use of the results in international marketing.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-3-030-90656-6
978-3-030-90657-3
978-3-030-90657-3
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
BILLEN, Peter, Tilmann RAFF und Craig THORROLD, 2022. Commodities and customer loyalty: squaring of the circle? In: Margit ENKE, Anja GEIGENMÜLLER und Alexander LEISCHNIG (Hrsg.), Commodity Marketing. Strategies, concepts, and cases. Cham: Springer. S. 185–214. Management for Professionals. ISBN 978-3-030-90656-6. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/43006