aWall: A Socio-Cognitive Tool for Agile Team Collaboration using Large Multi-Touch Wall Systems

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Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2015
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
ITS' 15 Proceedings of the 2015 International Conference on Interactive Tabletops & Surfaces (ITS 2015)
Themenheft
DOI der Originalpublikation
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Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
361-366
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
ACM
Verlagsort / Veranstaltungsort
New York
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Agile methods emphasize highly interactive and close collaboration within teams and among stakeholders. Due to still missing adequate digital tools, agile teams use mostly physical artefacts like wallboards and story cards. In this paper, we present aWall, an agile team collaboration tool for large multi-touch wall systems. aWall was designed based on empirical user research using new interaction and visualization concepts to support and foster the highly collaborative and communicative agile work style. The application is based on web technology and can be used in both co-located and distributed setting. The implemented prototypes were validated with end-users in a user workshop.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
15.11.2015
Enddatum der Konferenz
18.11.2015
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-1-4503-3899-8
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
KROPP, Martin, Magdalena MATEESCU, Roger BURKHARD, Carmen ZAHN und Dario VISCHI, 2015. aWall: A Socio-Cognitive Tool for Agile Team Collaboration using Large Multi-Touch Wall Systems. In: ITS‘ 15 Proceedings of the 2015 International Conference on Interactive Tabletops & Surfaces (ITS 2015). New York: ACM. 2015. S. 361–366. ISBN 978-1-4503-3899-8. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/27525