Eating green. Consumers’ willingness to adopt ecological food consumption behaviors
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Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
12/2011
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Appetite
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
57
Ausgabe / Nummer
3
Seiten / Dauer
674-682
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Elsevier
Verlagsort / Veranstaltungsort
Amsterdam
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Food consumption is associated with various environmental impacts, and consumers’ food choices therefore represent important environmental decisions. In a large-scale survey, we examined consumers’ beliefs about ecological food consumption and their willingness to adopt such behaviors. Additionally, we investigated in more detail how different motives and food-related attitudes influenced consumers’ willingness to reduce meat consumption and to buy seasonal fruits and vegetables. We found consumers believed avoiding excessive packaging had the strongest impact on the environment, whereas they rated purchasing organic food and reducing meat consumption as least environmentally beneficial. Similarly, respondents appeared to be most unwilling to reduce meat consumption and purchase organic food. Taste and environmental motives influenced consumers’ willingness to eat seasonal fruits and vegetables, whereas preparedness to reduce meat consumption was influenced by health and ethical motives. Women and respondents who preferred natural foods were more willing to adopt ecological food consumption patterns.
Schlagwörter
Environmental friendliness, Food choice, Ecological consumption
Fachgebiet (DDC)
150 - Psychologie
330 - Wirtschaft
334 - Natürliche Ressourcen, Energie und Umwelt
330 - Wirtschaft
334 - Natürliche Ressourcen, Energie und Umwelt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
0195-6663
1095-8304
1095-8304
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Zukunftsfelder FHNW
Zero Emission
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
TOBLER, Christina, Vivianne VISSCHERS und Michael SIEGRIST, 2011. Eating green. Consumers’ willingness to adopt ecological food consumption behaviors. Appetite. Dezember 2011. Bd. 57, Nr. 3, S. 674–682. DOI 10.1016/j.appet.2011.08.010. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/47612